förkylning och kräftor :)

i lördags var vi bjudna hem till mina svärföräldrar på kräftskiva,mina föräldrar var oxå bjudna. Vi hade jättetrevligt och kräftorna och pajerna och saffranspannkakan och osten och kexen var jättegoda! JAAAA,jag var mätt efter kvällens intag :)
Vi gick hem så då kanske man blev av med lite iaf ;)
Kvällen var jättelyckad och det är kul och se att våra föräldrar kommer så bra överens!
Liam var så duktig och sov nästan hela tiden,han sover ju alltid runt sju och kräftskivan började kl 6 så han hann typ säga hej sen var det läggdags för hans del,och han skötte sig exemplariskt! =)
Rasmus är dålig fortfarande,han är på jobbet nu men skulle behöva vara hemma och vila upp sig. Vi båda blev dåliga i helgen men mitt tycks bara ha varit en två-dagars förkylning eller nått,Rasmus har influensa symptom som öm io kroppen och hosta och jätte täppt i näsan,ingen feber dock men det kanske kommer.. Och han är på jobbet nu,jätte bra och smitta ner alla andra.. ?!
Är han fortf dålig imorrn får han vara hemma,det gynnar alla.
Förutom oss när lönen kommer ;P

Idag har det varit en seg dag på jobbet,morgonen gick bra som den alltid gör,Liam är så lätt att ha och göra med oavsett tid på dygnet så han får välling och jag sminkar mig,sen på med alla hans salvor sen p åmed kläder sen på med mina kläder sen väcka Rasmus sen åka till jobbet =)
Em har varit seg,jag slutade kl 15,men jag fick inte åka hem då, neeej då..
Jag var tvungen och vänta mellan halv tre och halv sex på att våran TRAS utbildning skulle börja..
Så jag gick till Stinsen och skulle shoppa till MIG,men blev det till mig måntro? Nej,precis,jag hittade en smurf mjukis dress till Liam och två par mjukisar till han,och ett paket spännen och cigg till mig,hahah det slår fan aldrig fel det där! =)
Utbildningen handlar om Tidig Registrering Av Språkutveckling,vi får alltså utbildning i hur vi redan i förskolan kan utveckla barns språk,verkar mycket intressant och ska bli kul att se förändringen i barnens utveckling sen när vi kommit igång,vi har ju så många två språkiga barn också och det är mest dom vi behöver observera och träna med. Så nu har vi fått uppgifter med oss hem som vi ska gå igenom själva och sen ta upp tillsammans i arbetslaget och jobba därifrån sen. Spännande ska det bli! =)

Meningen var att jag skulle duschat när jag kom hem där runt 8 men jag är helt jävla slut!!!! Jag tror jag hoppar den och tar ångesten imorrn...

Juste,jag har en så snäll karl,vet du det?
Han lyssnar verkligen på mina utbrott jag har i köket när jag skriker efter en ny och större gryta. Jo de är sant,för nu när jag kom hem stog just en sådan på min spis och glänste=) Me so glad! Tack baby,älskar dig!

puzz puzz






Kommentarer

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0